چاپ و نشر کتاب

چاپ دیجیتال کتاب در انتشارات آلند

در انتشارات آلند آخرین مرحله از تهیه کتاب داخل انتشارات، چاپ و صحافی است. چاپ کتاب در انتشارات آلند به دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می شود. حال چاپ دیجیتال انتشارات آلند بهتر است یا چاپ افست ؟ چه زمانی از چاپ دیجیتال استفاده می شود و چه زمان از چاپ افست؟

چاپ افست کتاب در انتشارات آلند به طور خلاصه برای تیراژ های بالای کتاب، با کیفیت بالا و هزینه کم است. اما قطعاً چاپ آفست برای تمام کتاب ها مناسب نیست. در این زمان است که چاپ دیجیتال به کمک چاپ افست می آید.

چاپ دیجیتال یکی از به روزترین روش های چاپ کتاب در ایران است.  این روش از چاپ کتاب به چاپ در تیراژ پایین با سرعت بالا معروف است. در چاپ دیجیتال کتاب محتویات تصویرسازی شده و صفحه آرایی شده دیجیتال ( عکس ها و متن ها در نرم افزار های

مختلف طراحی شده و اصلاح می شوند) توسط پرینترهای لیزری و چاپگرهای لارج فرمت و یا پرینترهای جوهرافشان که به کامپیوتر وصل هستند، بر روی برگه های کاغذی پرینت می شوند.

 

 

انتشارات آلند دارای یک واحد چاپ دیجیتال کاملاً حرفه ای و به روز است و قادر است کتاب ها را در پایین ترین تیراژ و بالاترین سرعت چاپ نماید. انتشارات آلند قادر است با کمک واحد چاپ دیجیتال خود، حتی دو نسخه از کتاب را تهیه کند و به نویسنده تحویل دهد.

چاپ دیجیتال کتاب در انتشارات آلند به چند علت انجام می شود:

 گاهی فرصت کافی برای چاپ کتاب وجود ندارد، در این زمان است که چاپ دیجیتال آلند به کمک نویسنده می آید و در کمترین زمان و بالاترین کیفیت چاپ کتاب را انجام می دهد.

گاهی قرار است از کتاب چند نسخه  تهیه شود تا هم  واحد طراحی، صفحه آرایی و تصویر سازی کتاب انتشارات آلند آن را بررسی کند، هم نویسنده آن را ببیند و یا برای تعدادی از افراد برای نظر خواهی ارسال شود، در این زمان نیز واحد چاپ دیجیتال کتاب در انتشارات آلند چند نسخه از کتاب را چاپ می کند و برای افراد ارسال می کند.

گاهی نویسنده بودجه کافی برای چاپ کتاب در تیراژ بالا را ندارد و یا مخاطبان کتاب افراد محدودی هستند (مانند دانشجویان) انتشارات آلند با کمک چاپ دیجیتال خود این امکان را فراهم کرده است که نویسندگان جوان با کمترین هزینه و در تیراژی خیلی کم به چاپ با کیفیت کتاب خود بپردازند.

انتشارات آلند به نویسندگان و مؤلفانی که تازه کار خود را شروع کرده اند پیشنهاد می دهد تا از چاپ دیجیتال آلند استفاده کنند زیرا:

  • با استفاده از چاپ دیجیتال آلند سرمایه اولیه برای انتشار کتاب کاهش می یابد.
  • به علت تعداد پایین کتاب منتشر شده، کتاب سریع فروش رفته و کتاب به چاپ دوم می رسد و تجدید چاپ برای کتاب جدید یک نقطه قوت محسوب می شود
  • چون تعداد تیراژ پایین است نویسنده هرچه سریع‌تر می تواند به باز خورد و فیدبکی مخاطبان خود برسد و با تحلیل این نظرات هم ایرادات کتاب را اصلاح کند هم بتواند راحت تر راجع به تعداد تیراژ چاپ بعدی تصمیم گیری کند.
  • هزینه چاپ دیجیتال انتشارات آلند در هر جلد کتاب چاپ شده ثابت است و به تعداد نسخه های چاپی ارتباطی ندارد و نویسنده می تواند با توجه به بودجه ای که قصد سرمایه گذاری آن را دارد تیراژ کتاب را انتخاب کند.
  • از مهم‌ترین ویژگی های چاپ دیجیتال کتاب در انتشارات آلند می توان به این موضوع اشاره کرد که چون در چاپ دیجیتال کتاب ها به صورت تک تک چاپ می شوند می توان معایب ایرادات اشکالات و … را در کتاب مشاهده کرد و در چاپ بعدی آن‌ها را اصلاح کرد. از طرفی دیگر چون تمامی مراحل به صورت دیجیتال در انتشارات آلند انجام می شود این فرایند بسیار سریع انجام شده و در کوتاه ترین زمان کتاب چاپ می شود. زمانی که تعداد چاپ کتاب پایین است چاپ دیجیتال هزینه پایین تری نسبت به دیگر روش های چاپ را برای نویسنده به همراه دارد.

بهترین قیمت بالاترین کیفیت و کوتاه ترین زمان برای نشر کتاب خود را می توانید در چاپ دیجیتال انتشارات آلند تجربه کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.